زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 1:48 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 56
نویسنده پیام
mmrpw آفلاین



ارسال‌ها : 16
عضویت: 19 /2 /1392
تشکر شده : 1
با پيشرفت آلزايمر و ديگر بيماريهايي که منجر به تخريب عملکرد مغز مي شوند چه اتفاقي مي
با پيشرفت بيماري نياز به مراقبت و همياري و احتياجات شخص بيشتر مي شود . انجام فعاليتهاي اساسي نظير خوردن ، لباس پوشيدن ، نظافت ، حمام کردن و حرکات ساده به تنهايي برايشان مشکل و حتي غيرممکن مي شود .



نااميدي ، آشفتگي و گاهي اوقات مشکلات رفتاري خطرناک ممکن است توسعه پيدا کند . اين رفتارها اغلب بعنوان چالش بزرگي براي مراقبين بشمار مي روند .



مراقبت از اين بيماران در خانه اغلب سخت تر و يا حتي غيرممکن است چه از نظر فيزيکي و چه از نظر روحي رواني .

در همين زمان ممکن است هوشياري شخص کم شود . شما را نشناسد و حتي موقعيت مکاني خودش را هم تشخيص ندهد .



بعضي ها اين نظر را دارند که تا زماني که همسر و يا والدينشان بتوانند آنها را بشناسند و موقعيت مکاني خودشان را خوب تشخيص بدهند ميشود از آنها در خانه نگه داري کرد .



انواع تسهيلات مراقبتي طولاني مدت



مراقبت پرستاري در منزل زماني مورد استفاده قرار مي گيرد که به مراقبت طولاني مدت نياز باشد . اما انواع گوناگوني از تسهيلات مراقبتي طولاني مدت وجود دارد که هر کدام سطوح مختلفي از مراقبتهاي پزشکي را در بر دارند . از جمله همکاريهاي شخصي و برنامه ها و سرويس هاي حمايتي که کيفيت و هزينه اين مراقبتها طيف گسترده اي دارد و از جامعه اي به جامعه ديگر متفاوت است .




تسهيلات کمکي زندگي



معمولاً بصورت خصوصي ارائه مي شوند ، اين خدمات شامل غذا دادن ، تميزکردن و کمک در رفع نيازهاي شخصي مثل حمام کردن ، لباس پوشيدن ، آراستن مي باشند . مراقبتهاي پزشکي را شامل نمي شوند و مناسب براي اشخاصي هستند که در مراحل اوليه آلزايمر خفيف هستند و به تنهايي قادر به زندگي نيستند .



تسهيلات تخصصي



شامل مراقبت در داخل و خارج خانه ، آسايشگاهها و پرورشگاهها است و نسبت به مراقبتهاي حمايتي و کمکي به بازبيني و توجه بيشتري نياز دارد . خدمات تغذيه اي ، نظافتي را شامل مي شوند و به رفع ديگر نيازهاي شخصي کمک مي کنند . مراقبتهاي پزشکي روزانه را انجام نمي دهند .

آگهي

اين نوع مراقبت ها براي اشخاص با آلزايمر خفيف تا متوسط و يا مشکلات دمانس که احتياج به حمايت روزانه و بازبيني دارند ولي به مراقبت پرستاري روزانه احتياج ندارند مي باشد .



اين تسهيلات کم هزينه تر از مراقبتهاي پرستاري در خانه مي باشند .



پرستاري در منزل



شامل مراقبتهاي پرستاري ۲۴ ساعته در منزل مي باشند ، همه جنبه هاي مراقبتي شامل توجهات پزشکي ، دارودرماني ، کارهاي خانه ، کمک به شخص در رفع نيازهاي شخصي نظير لباس پوشيدن ، حمام کردن و استفاده از توالت و ديگر سرويس هاي حمايت کننده را شامل مي شوند . پرستاري در منزل از پرهزينه ترين نوع تسهيلات مراقبتي طولاني مدت بشمار مي رود اما مناسبترين انتخاب براي افراد با دمانس پيشرفته هستند .



واحد مراقبتهاي ويژه



براي اشخاص مبتلا به دمانس که نياز به مراقبت هاي تخصصي و پرستاري دارند مي باشند .

اين واحدها براي حل مشکلات بيماران مبتلا به دمانس طراحي شده اند و شامل پرستاران با تجربه اي هستند که با اين بيماران سرو کار داشته اند . در هر حال مطالعات روي اين واحدها نتوانسته تاييد کند که آنها فوايد بهتري نسبت به مراقبتهاي عادي دارند .



مراکز ارائه دهنده خدمات دائمي



سطوح متفاوتي از مراقبت را ارائه مي کنند از خدمات خانگي گرفته تا مراقبتهاي کامل پرستاري با امکانات يکسان . اين تسهيلات پرهزينه هستند اما مراقبين حق انتخاب دارند و همزمان با تغيير نيازهاي شخصي و پيشرفت بيماري بخوبي مجهز مي شوند .



انتخابها در مراقبت پاره وقت



بعضي ها فکر مي کنند که کمکهاي پاره وقت به آنها اجازه مي دهد که از بستگانشان براي زمان طولاني تري نگه داري کنند .

اين مراقبتها يا در خانه و يا در مراکز سالمندان انجام مي گيرد . کمکهاي در خانه شامل انجام وظايفي مثل حمام کردن ، تميز کردن و شستشوي لباس ها مي باشد ، در حاليکه يک پرستار در مراقبتهاي پزشکي و مسائل رفتاري کمک مي کند .



مراکز ارائه خدمات بصورت موقت هم وجود دارد که به مراقبين اجازه استراحت مي دهد و استرس آنها را کم مي کند . انتخاب ديگر استفاده از خدمات مراقبين ۲۴ ساعته است که از پرستاري در خانه هزينه بيشتري مي برد .

چهارشنبه 19 تیر 1392 - 02:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | با پيشرفت آلزايمر و ديگر بيماريهايي که منجر به تخريب عملکرد مغز مي شوند چه اتفاقي مي | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS